پروژه فرهنگسرا با رویکرد معماری اسلامی ، پلان ، رساله ، ۳ds max ، پوستر
پروژه فرهنگسرا با رویکرد معماری اسلامی ، شامل رساله ورد ۱۲۷ صفحه ، پلان های اتوکدی dwg قابل ویرایش و فایل سه بعدی تری دی مکس ، تکسچر ، ۳ عدد شیت بندی با کیفیت بسیار بالا .
طرح موضوع پروژه فرهنسگرا :
این پروژه در روشی توصیفی تحلیلی فرهنگ را تعریف کرده ازمفهوم فراغت و لزوم مکانی جهت گذران اوقات فراغت با محوریت اموزشی فرهنگی سخن گفته شده است و تلاش درجهت طراحی فرهنگسراهایی با رویکرد پایداری محیط با توجه به معماری اسلامی را امری ضروری درانتقال و اموزش فرهنگ جامعه بیان می کند .
مفاهیم بنیادی درمعماری ایرانی ـ اسلامی را واکاوی کرده و سعی کرده است که تبیینی درجهت لزوم به کارگیری این مفاهیم درمعماری عصرحاضر جهت نگهداشت فرهنگ گذشته این سرزمین داشته باشد.
نمونه شیت بندی پروژه فرهنسگرا با رویکرد معماری اسلامی :
در این پروژه ۳ شیت بندی ارایه خواهد شد . ۲ تا از شیت بندی ها در تصاویر زیر ارایه شده اند .
شیت بندی ها در فایل اصلی با کیفیت بسیار بالاتر از عکس های زیر ارایه خواهند شد .
محتویات پلان فرهنگسرا با رویکرد معماری اسلامی :
- سایت پلان
- پلان طبقه زیر زمین با مبلمان
- پلان طبقه همکف با مبلمان
- پلان طبقه اول با مبلمان
- پلان طبقه دوم با مبلمان
- برش پلان A-A
- برش پلان B-B
- نما پلان ( ۴ عدد )
نمونه پلان فرهنسگرا :
ریز فضاهای پلان فرهنسگرا :
طبقه زیر زمین :
پارکینگ
سرویس
کتابخانه
مخزن کتاب
گالری ها
گالری هنر های اسلامی
نمازخانه
طبقه همکف :
لابی
حراست
نگهبانی
اتاق دوربین
آمفی تئاتر
پروژکتور
سالن انتظار
بوفه
انبار
کارگاه
کارگاه هنرهای اسلامی
آمفی تئاتر روباز
فروشگاه
نمایشگاه
نمایشگاه هنرهای اسلامی
سرویس
طبقه اول :
کلاس
کلاس معماری اسلامی
کلاس سبک شناسی اسلامی
سمعی بصری
اداری
ریاست
منشی
کنفرانس
نمازخانه
بالکن
طبقه دوم :
کافه رستوران
و…
فهرست رساله فرهنگسرا با رویکرد معماری اسلامی – ۱۲۷ صفحه ورد :
فصل اول : کلیات پژوهش
۱-۱- مقدمه ۲
۱-۲- بیان مسئله ۳
۱-۳- روش اجرای طرح ۴
۱-۴- اهداف اصلی طرح ۴
۱-۵- ساختار رساله ۵
فصل دوم : مبانی نظری و شناخت پروژه
بخش اول : شناخت ۸
۲-۱- معماری زمینه گرا ۸
۲-۱-۱- هدف معماری زمینه گرا ۸
۲-۲- نوستالژی هویت گم شده ۹
۲-۲-۱- بحران هویت در معماری امروز ۱۱
۲-۲-۲- تأثیرات باستان گرایی در معماری ۱۳
۲-۲-۳- تأثیرات نظامی گرایی در معماری ۱۴
۲-۲-۴- تأثیرات عملکرد گرایی در معماری ۱۴
۲-۲-۵- تأثیرات مدرن گرایی در معماری ۱۵
۲-۳- الگوواره های غالب بر طراحی در معماری معاصر ایران ۱۵
۲-۳-۱- الگوواره نوگرایی ۱۶
۲-۳-۲- تلفیق گرایی تجدد و سنت ۱۷
۲-۳-۳- الگوواره سنت گرایی ۱۸
۲-۴- چهار روایت معماری ایران ۱۹
۲-۴-۱- روایت اول: شفافیت ۱۹
۲-۴-۲- روایت دوم: سلسله مراتب ۲۰
۲-۴-۳- روایت سوم: محرمیت ۲۰
۲-۴-۴- روایت چهارم: محور ۲۰
۲-۵- مفهوم و اهمیت زیبایی ۲۱
بخش دوم : معماری اسلامی وسنتی ایران ۲۲
۲-۶- معماری اسلامی چیست؟ ۲۲
۲-۶-۱- معماری مقدس (مذهبی) ۲۳
۲-۶-۲- زیبایی معماری اسلامی ۲۴
۲-۶-۳- معماری دوران اسلامی ۲۵
۲-۷- مصالح ساختمانی استفاده شده در معماری اسلامی ۲۷
۲-۸- تاریخچه ای معماری اسلامی ۲۹
۲-۸-۱- تاریخچه معماری در کشور های اسلامی ۲۹
۲-۸-۱-۱- معماری در کشور سوریه ۳۰
۲-۸-۱-۲- معماری در کشور عراق ۳۱
۲-۸-۱-۳- معماری در کشور مصر ۳۱
۲-۸-۱-۴- معماری در کشور اسپانیا ۳۱
۲-۸-۱-۵- معماری درکشور ترکیه ۳۲
۲-۸-۱-۶- معماری در کشور افغانستان ۳۲
۲-۸-۱-۷- معماری در آسیای میانه(بخارا وسمرقند) ۳۲
۲-۸-۱-۹- معماری در کشور هند ۳۳
۲-۸-۱-۱۰- معماری در کشور پاکستان ۳۳
۲-۸-۲- سبکهای معماری اسلامی ۳۳
۲-۸-۲-۱- سبک خراسانی ۳۳
۲-۸-۲-۲- سبک رازی ۳۵
۲-۸-۲-۳- ویژگیهای سبک رازی ۳۵
۸-۲-۳-۴- سبک آذری ۳۶
۲-۸-۳-۵- سبک اصفهانی ۳۹
۲-۹- ویژگیهای هنر معماری اسلامی ۴۱
۲-۱۰- اصول معماری اسلامی ۴۳
۲-۱۰-۱- توحید ۴۴
۲-۱۰-۲ اخلاص ۴۴
۲-۱۰-۳- علم ۴۵
۲-۱۰-۴- حیا یا حجاب ۴۵
۲-۱۰-۵- اقتصاد۴۶
۲-۱۰-۶- عبادت، احترام ۴۶
۲-۱۱- طرح های مناطق گرم و خشک ۴۷
۲-۱۱-۱- طراحی شهری ۴۷
۲-۱۱-۱- مسقف کردن پیاده روها ۴۸
۲-۱۱-۲- مسقف کردن پیاده روها ۴۸
۲-۱۱-۳- درختان سبز در حیاط های مرکزی ۴۸
۲-۱۱-۴- ضلع جنوبی خانه ها ۴۹
۲-۱۱-۵- سرداب در خانه های ایرانی ۴۹
۲-۱۱-۶- فروزرفتگی و بر آمدگی در نماها ۴۹
۲-۱۱-۷- شوادان ۵۰
۲-۱۱-۸- ضخامت دیوارها در خانه های نواحی گرم ۵۰
۲-۱۱-۹- استفاده از طاقها و گنبدها ۵۰
۲-۱۱-۱۰- سقفهای دوپوسته ۵۱
۲-۱۱-۱۱- انتخاب مصالح مناسب ۵۱
۲-۱۲- نگاهی گذراء بر اصول معماری ایرانی ۵۲
۲-۱۲-۱- درونگرایی ۵۲
۲-۱۲-۲- پرهیز از بیهودگی ۵۳
۲-۱۲-۳- مردم واری ۵۵
۲-۱۲-۴- خودبسندگی ۵۶
۲-۱۲-۵- نیارش ۵۷
بخش سوم : فرهنگسرا ۵۸
۲-۱۳- مفاهیم فرهنگ ۵۸
۲-۱۳-۱- فرهنگ و هنر ۵۸
۲-۱۳-۲- حفظ ارزشهای فرهنگی ۵۹
۲-۱۳-۳- ضرورت حفظ و پایداری فرهنگ ایران۶۰
۲-۱۴- فرهنگسرا ۶۰
۲-۱۴-۱- ضرورت فرهنگسرا ۶۱
۲-۱۴-۲- فضاهای فرهنگی:شاخص های فرهنگ ۶۲
۲-۱۵- سیر تحول فضاهای فرهنگی ۶۲
۲-۱۵-۱- مراکز فرهنگ امروز ۶۴
۲-۱۵-۲- سیاست فرهنگ در ایران ۶۵
۲-۱۶- هنر و توسعه ۶۵
بخش چهارم : بررسی ویژگی های نمونه هائی از فرهنگسراهای ایرانی و خارجی ——- ۶۸
۲-۱۷- مرکز فرهنگی-سینمایی دزفول ۶۸
۲-۱۷-۱- سایت مجموعه ۷۰
۲-۱۷-۲- گردشی در مرکز فرهنگی- سینمایی دزفول ۷۰
۲-۱۷-۳- معرفی پلانی مجموعه ۷۰
۲-۱۷-۴- تحلیل فرم ۷۴
۲-۱۷-۵- فرم کلی پلان ۷۶
۲-۱۸- مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مشهد ۷۷
۲-۱۹- موزه هنر مدرن اثر کیشوکوروکاوا ۸۰
۲-۲۰- موزه ملّی ایران باستان اثر آندره گدار ۸۴
۲-۲۱- نتیجه گیری ۸۸
فصل سوم : مطالعات اقلیمی
۳-۱- موقعیت جغرافیایى و تقسیمات سیاسى استان اصفهان ۹۱
۳-۲- جغرافیاى طبیعى و اقلیم استان ۹۳
۳-۳- جغرافیاى تاریخى استان ۹۷
۳-۴- وجه تسمیه ۹۸
۳-۵- وضعیت اقتصادی استان اصفهان ۹۹
۳-۶- وضعیت صنایع دستی استان اصفهان ۱۰۰
۳-۷- مهمترین فرصت ها و قابلیت های استان ۱۰۰
فصل چهارم : مطالعات تطبیقی استانداردها و برنامه فیزیکی
۴-۱- معرفی فضاها ۱۰۳
۴-۲- آمفی تائتر ۱۰۳
۴-۲-۱- ساختار عمومی فضاهای نمایشی ۱۰۳
۴-۲-۲- ورودی و خروجی آمفی تئاتر ۱۰۳
۴-۲-۳- چیدمان صندلی ها وفاصله انها ۱۰۳
۴-۲-۴- اتاق اپراتور ۱۰۴
۴-۲-۵- آکوستیک در آمفی تئاتر ۱۰۴
۴-۳- موزه وگالری آثار هنری ۱۰۶
۴-۳-۱- نورپردازی گالریها ۱۰۸
۴-۳-۲-حرکت و دسترسی گالریها ۱۰۹
۴-۴- فضاهای آموزشی ۱۰۹
۴-۴-۱- کلاس های درس ۱۱۰
۴-۴-۲- تالارهای درس و سخنرانی ۱۱۱
۴-۴-۳- کارگاهها ۱۱۲
۴-۴-۴- کارگاه طراحی و نقاشی ۱۱۳
۴-۴-۵- کارگاه خوشنویسی ۱۱۳
۴-۴-۶- کارگاه چوب ۱۱۴
۴-۴-۷- کارگاه سفال ۱۱۷
۴-۵- کتابخانه ۱۱۵
۴-۵-۱- میز امانت ۱۱۵
۴-۵-۲- سالن مطالعه ۱۱۵
۴-۵-۳- فضای اداری ۱۱۶
۴-۶- فضاهای ورزشی در فرهنگسراها ۱۲۲
۴-۷- نماز خانه ۱۲۳
۴-۸- جدول و برنامه فیزیکی فرهنگسرا ۱۲۴
حجم فایل : ۵۵٫۳MB
فرمت فایل : dwg ,word,max