موضوع مطالعات : طراحی خانه فرهنگ
رشته : معماری
معرفی کوتاه از مطالعات طراحی خانه فرهنگ
شهر کرمانشاه یکی از شهرهای بزرگ ایران است. این شهر با دارا بودن ۱۷۸۷۵۹۶ نفر جمعیت نهمین شهر کشور از لحاظ جمعیت بوده است. بخاطر اینکه شهر بر سر راه های ارتباطی قرار گرفته از اهمیت زیادی برخوردار است. این شهر بر سر راه قدیم خراسان – تهران – بغداد قرار گرفته است و راه کربلا هم اکنون نیز از آن می گذرد و همچنین راه استراتژیک تبریز- اهواز را نیز به هم مرتبط ساخته به طور کلی اگر بر روی نقشه از شهر تبریز به تهران و از تهران به اصفهان و سپس شیراز و نهایتاً اهواز خطی رسم کنیم شهر کرمانشاه بزرگترین شهر منطقه ی غرب را تشکیل می دهد و به این ترتیب اهمیت این شهر در منطقه آشکار می گردد.
در حال حاضر نیز از لحاظ بعضی خدمات، شهر کرمانشاه مرکز استان های غربی کشور به شمار می رود و به دلایل زیاد از جمله مهاجرت و تمرکز امور اداری، خدماتی در این شهر میزان رشد جمعیت و رشد و توسعه شهری در این شهر شتاب آمیز است. و این امر لزوم توجه به مسایل اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی را در این شهر چند برابر می سازد.
فهرست مطالعات طراحی خانه فرهنگ
فصل اول. ۱
مطالعات اقلیمی شهرستان کرمانشاه. ۲
۱-۱ تاریخچه سکونت… ۲
۱-۱-۱ شهر کرمانشاه. ۳
۱-۱-۲ موقعیت جغرافیایی.. ۴
۱-۱-۳ توپرگرافی و جهات شیب زمین.. ۴
۱-۲ ویژگی های اقلیمی و جوی ۵
۱-۲-۱ بارش و میزان آن. ۷
۱-۲-۲ ایستگاه رطوبت نسبی هوا ۱۰
۱-۲-۳ باد. ۱۱
۱-۲-۴ تبخیر. ۱۲
۱-۲-۵ تعداد روزهای یخبندان. ۱۲
۱-۳ وضعیت هیدرولوژیکی.. ۱۳
۱-۴ منابع آب ۱۴
۱-۵ زبان و مذهب… ۱۵
۱-۶ جمعیت… ۱۶
۱-۶-۱ ویژگی های جمعیتی استان ۱۶
۱-۶-۲ تراکم جمعیت ۱۷
۱-۶-۳ رشد جمعیت… ۱۸
۱-۶-۴ ساختمان سنی.. ۱۸
۱-۷ گردشگری.. ۱۹
۱-۷-۱ جاذبه های طبیعی.. ۲۰
۱-۷-۲ غارها ۲۲
۱-۷-۳ زیست گاه های طبیعی.. ۲۳
۲- جاذبه های فرهنگی – تاریخی.. ۲۴
فصل دوم. ۲۸
۲-۱ فلسفه کلی موسیقی ۲۹
۲-۲- شناخت مقدماتی موسیقی.. ۳۰
۲-۱-۱ ریشه لغوی موسیقی ۳۱
۲-۲-۲ تعریف موسیقی ۳۱
۲-۳ موسیقی ایرانی.. ۳۲
۲-۳ -۱ نغمه: ۳۲
۲-۳-۲ سگاه: ۳۳
۲-۳-۳ چهار گاه: ۳۳
۲-۳-۴ ماهور: ۳۳
۲-۳-۵ همایون: ۳۳
۲-۳-۶ راست پنج گاه: ۳۳
۲-۴ شعر و موسیقی.. ۳۳
۲-۵-۱ موسیقی محلی: ۳۵
۲-۵-۲ موسیقی کلاسیک (Classic music) 35
۲-۶-۱ سمفونی ( Symphony) 38
۲-۶-۲ مفهوم سمفونی و مقیاس در معماری ۴۱
۲-۷ اپرا و موسیقی و نمایش…. ۴۳
۲-۸ پیدایش کلمه موزیک ۴۴
۲-۸-۱ <<پیدایش نُت >>.. 45
۲-۸-۲ << سازها و دسته بندی آنان >>.. 45
۱- بادی ها: ۴۵
۲- کوبه ای ها: ۴۶
۳- پوستی ها: ۴۷
۴- سیمی ها: ۴۷
۵- سازهای مکانیکی و الکترونیکی: ۴۷
۲-۹ انواع ساز از حیث جنس…. ۴۸
فصل سوم. ۵۱
۳-۱ تاریخچه پیدایش موسیقی ۵۲
۳-۱-۱ موسیقی مذهبی.. ۵۵
۳-۱-۲ موسیقی نظامی.. ۵۵
۳-۱-۳ موسیقی مجلسی.. ۵۶
۳-۲ ساختار تاریخی معماری و موسیقی از هنر کلاسیک تا هنر پیشرو شیوه گری.. ۵۶
۳-۲-۱ باروک ۵۷
۳-۲-۲ تاریخ موسیقی هخامنشیان ۵۸
۳-۲-۲-۱ موسیفی مذهبی.. ۵۸
۳-۲-۲-۲ موسیقی رزمی.. ۵۹
۳-۲-۲-۳ موسیقی مجلسی.. ۵۹
۳-۲-۳ موسیقی در دوران ساسانیان. ۶۰
۳-۲-۴ موسیقی کردی.. ۶۱
۳-۳- موسیقی و معماری در ایران معاصر ۶۲
مکتب موسیقی کلاسیک ایران. ۶۳
۳-۳-۲ پایه های موسیقی ایران. ۶۳
۳-۴ موسیقی به روایت معماری ۶۴
۳-۴-۱ باروری از طریق موسیقی ۶۷
۳-۵ موسیقی و معماری ۶۹
۳-۵-۱ تأثیر مستقیم موسیقی در معماری.. ۷۰
۳-۵-۲ ابعاد نظری هنر در پیوند معماری با موسیقی ۷۲
۳-۵-۳ روابط میان موسیقی و معماری ۷۳
۳-۵-۳-۱ ریتم: ۷۶
۳-۵-۳-۳ خط : ۷۷
۳-۵-۳-۴ فضا: ۷۸
۳-۶-۱ معماری موسیقی.. ۷۹
۳-۷ طرح یا تار و پود موسیقی ۸۳
ارگان موسیقی ۸۵
۳-۸-۱ ریتم یا ضرب : ۸۵
۳-۸-۲ ملودی و لحن.. ۸۷
۳-۸-۳ هارمونی یا هماهنگی.. ۸۸
۳-۸-۴ تمبر یا رنگ آمیزی (آرایش) ۸۹
فصل چهارم. ۹۲
۴-۱ آگوستیک ۹۳
۴-۱-۱ فیزیک صوت: ۹۳
زیر و بمی یا ارتفاع صوت: ۹۳
دیرند (کشش): ۹۴
۴-۱-۲ شدت یا دینامیسم: ۹۴
۴-۱-۳ طنین یا رنگ: ۹۴
۴-۲ مبانی تئوری ۹۵
۴-۲-۱ آگوستیک هندسی.. ۹۵
۴-۲-۲ آکوستیک استاتیکی.. ۹۷
۴-۳ تباهی آکوستیکی ABSORPTION… 99
۴-۴ آبسور بنت ها ۱۰۰
۴-۴-۱ تأثیر فضای خالی.. ۱۰۲
۴-۴-۲ مصالح آبسوربنت با ضریب آبسورپیسون بسیار زیاد. ۱۰۳
۴-۴-۳ مواد آبسور بنت شیمیایی.. ۱۰۴
۴-۴-۴ مواد آبسور بنت با روکش سوراخدار. ۱۰۴
۴-۴-۵ آگوستیک تایل ۱۰۵
۴-۴-۶ آبسور بنت های پوسته ای (پانل ) ۱۰۶
۴-۴-۷ کوک ( رزوناتر) ۱۰۷
۴-۵ طراحی تالارها ۱۱۰
۴-۵-۱ حجم.. ۱۱۰
۴-۴-۸ آبسور پیسون تماشاگران و صندلی ها ۱۱۱
۴-۵-۲ فرم. ۱۱۲
۴-۵-۲-۲ فرم سقف… ۱۱۵
۴-۵-۳ پخشائی.. ۱۱۷
۴-۶ آگوستیک در تالار کنسرت… ۱۱۸
۴-۷ آرامش ساختمان در برابر لرزش های زمینی.. ۱۲۰
۴-۸ صحنه ها ۱۲۲
۴-۹ استاندارد و ضوابط طراحی تالارها ۱۲۳
۴-۹-۱ طراحی سن برای ارکستر. ۱۲۴
۴-۹-۲ حجم.. ۱۲۴
فصل پنجم.. ۱۲۶
۵-۱ معرفی سازه. ۱۲۷
۵-۱-۱- عملکرد اصلی سیستم های سازه ای.. ۱۲۸
۵-۱-۲- نیازهای عملکردی.. ۱۲۹
۵-۱-۳ معیارهای زیبا شناسی.. ۱۲۹
۵-۲- نیازهای دوران بهره برداری.. ۱۳۰
۵-۲-۴ – ضوابط اجرایی.. ۱۳۱
۵-۳- سازه طرح: ۱۳۳
۵-۳-۱- سازه فضاهای بزرگ: ۱۳۳
۵-۳-۲ سقف کاذب در سازه: ۱۳۴
۵-۳-۳ جزئیات سقف، کف و دیوارها: ۱۳۴
۵-۳-۴- انواع سقف کاذب در پروژه : ۱۳۵
۵-۴ مکانیکی ۱۳۵
۵-۴-۱ تأسیسات گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع. ۱۳۵
۵-۴-۲ سیستم تمام هوا ۱۳۶
۵-۴-۳ سیستم مشترک هوا و آب… ۱۳۶
۵-۶ تأسیسات الکتریکی.. ۱۳۶
۵-۴-۳ آبرسانی و تأمین آب… ۱۳۸
۵-۵ آتش نشانی.. ۱۳۸
۵-۷ اعلام حریق.. ۱۳۹
۵-۸ شبکه کامپیوتری.. ۱۳۹
فصل ششم.. ۱۴۱
مقدمه. ۱۴۲
۶-۱ تالار موسیقی شهر کیوتو. ۱۴۳
۶-۲ مرکز میرسون. ۱۴۶
۶-۳ اشتاد گالری در اشتوتگارد. ۱۵۲
۶-۴ مرکز هنرهای نمایشی Le corum… 156
۶-۵ مرکز هنرهای نمایشی و موسیقی گریتوس… ۱۵۸
۶-۶ شهر موسیقی.. ۱۶۱
فصل هفتم.. ۱۶۲
۷-۱ دلایل انتخاب موضوع: ۱۶۳
۷-۲ مراحل دسترسی به طرح.. ۱۶۴
۷-۲-۱ آفرینش ایده. ۱۶۴
۷-۲-۲- روند شکل گیری.. ۱۶۶
فصل هشتم.. ۱۶۸
۷-۱- تحلیل سایت و مکان یابی ساخنمان: ۱۶۹
۷-۱-۱- معرفی سایت: ۱۶۹
۷-۱-۲- تحلیل سایت: ۱۶۹
۷-۱-۳- موقعیت دسترسی : ۱۷۰
۷-۲ – نور مناسب: ۱۷۰
۷-۳- باد غالب: ۱۷۰
۷-۳-۱- منظر مناسب : ۱۷۰
۷-۴- ضرورت طرح و دلایل انتخاب موضوع پروژه: ۱۷۰
۷-۴-۱- ایده و الگو. ۱۷۱
” مطالعات طراحی خانه فرهنگ “به عنوان کمک آموزشی و در راستای تکمیل مطالعات شما می باشد . لطفا از این پروژه به صورت مستقیم به عنوان پایان نامه استفاده ننمایید
حجم فایل : ۱۰٫۸MB
فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
رشته : معماری
تعداد صفحه :۱۷۲